Listopad 2019

30. 11.
So
Divadlo
20:00

Granma. Pozouny z Havany

Stefan Kaegi / Rimini Protokoll (CH/DE)
Moving Audience
English–friendly
FESTIVAL AKCENT
Vstupné: 650 Kč — odjezd z ulice Na Florenci v 16.30

Festspielhaus Hellerau, Drážďany
Začátek 20.00, odjezd z Prahy v 16.30

Kuba byla vždycky projekčním plátnem utopistů a obrazem nepřítele pro jejich kritiky. Po 60 letech se Rimini Protokoll zeptali generace vnoučat revolucionářů na jejich vztah k mýtu a realitě revoluce. Čtyři z nich potom pozvali, aby vyprávěli své příběhy. Třeba 36 letého Daniela, matematika a filmaře, jehož dědeček Faustino Pérez byl jedním z nejbližších soudruhů Fidela Castra. Ten roku 1956 vypravil loď „Granma“, která převezla revolucionáře z Mexika na Kubu. Poté co zvítězili, byl Pérez jmenován ministrem „znovunabytí zpronevěřeného majetku“ a započal s vyvlastňováním elit. Jeho vnuk Daniel stále vlastní katalog z aukce, na které se dražily drahocenné spony a přímořské vily. Ale co si za to dnes koupí?


V Granma. Pozouny z Havany se tři mladí Kubánci a 31 letá hudebnice Diana, jejíž dědeček založil Orquesta Maravillas de Florida, vydávají na cestu zpět časem skrz několik generací a propojují rodinné historie se socio-politickými otázkami dnešní měnící se Kuby. Spolu se skladatelem Ari Benjaminem Meyersem a čtyřmi pozouny se navíc procvičují v hudebně-revoluční praxi: společně se naučit něčemu, co se předtím zdálo všem nemožné.

Rozhovor s režisérem Stefanem Kaegim v časopisu HELLERAU-Magazin (v němčině).

Představení je uváděno ve španělštině s anglickými a německými titulky.

www.rimini-protokoll.de 

Kredity

Účinkují: Milagro Álvarez Leliebre, Daniel Cruces-Pérez, Christian Paneque Moreda, Diana Sainz Mena
Koncept a režie: Stefan Kaegi
Scénografie: Aljoscha Begrich
Video: Mikko Gaestel
Hudba: Ari Benjamin Meyers
Zvukový design: Tito Toblerone, Aaron Ghantus
Dramaturgie: Aljoscha Begrich, Yohayna Hernández
Kostýmy: Julia Casabona
Technické vedení a světelný design: Sven Nichterlein
Produkce: Maitén Arns
Spolupráce na videu: Marta María Borrás
Spolupráce na dramaturgii: Ricardo Sarmiento
Režijní asistence: Noemi Berkowitz
Scénografická asistence: Julia Casabona
Produkční asistence: Federico Schwindt, Dianelis Diéguez
Hospitace: Joana Falkenberg (scéna), Ignacia González (režie), Lenna Stam (kostýmy)
Manažer turné: Maitén Arns, Federico Schwindt (na turné)
Překladové titulky: Meret Kündig, Federico Schwindt (na turné)
Překlad: Meret Kündig, Franziska Muche, Anna Galt, Marta Vukovic, Adrien Leroux (Panthea)
Výuka hry na pozouny: Yoandry Argudin Ferrer, Diana Sainz Mena a Rob Gutowski
Rešerše na Kubě: Residencia Documenta Sur, koordinovány Laboratorio Escénico de Experimentación
Social: Maité Hernandéz-Lorenzo, Karina Pino Gallardo, José Ramón Hernández Suárez, Ricardo Sarmiento Ramírez, Taimi Diéguez Mallo a Miriam E. González Abad

Produkce Rimini Protokoll a Maxim Gorki Theater Berlin v koprodukci s Emilia Romagna Teatro Fondazione, Festival TransAmériques (Montréal), Kaserne Basel, Onassis Cultural Centre – Athens, Théatre Vidy-Lausanne, LuganoInscena-Lac, Zürcher Theaterspektakel, Festival D’Avignon. S podporou Kulturstiftung des Bundes, Pro Helvetia, Senatsverwaltung für Kultur und Europa. Ve spolupráci s Goethe-Institutem Havanna.    

Prosinec 2019

01. 12.
Ne
multimédia / Divadlo
20:00
#Studovna
FESTIVAL AKCENT
02. 12.
Po
multimédia / Divadlo
20:00
#Studovna
FESTIVAL AKCENT